zondag 1 mei 2011

Dag 24 - Maui - Lahaina & de club compleet!

Een klein beetje een onrustig nachtje, want midden in de nacht worden we wakker door een enorm geloei. We staan meteen naast ons bed. Geen idee wat dat is... maar als Ralph aan het knopje van de Fan zit, gaat het uit. Prima. We gaan weer slapen.

's Ochtends beginnen we bij de telefoon in onze hotelkamer. Het belrondje naar onze ouders levert op dat ook zij vannacht wakker zijn geworden van een of ander brandalarm, terwijl wij waren overtuigd dat het onze plafondventilator was. Hoe toevallig was Ralph zijn knopjesactie!
We informeren bij de Papa's en de Mama's wat ze die dag gaan doen, en daarna bellen we onze vriendjes en vriendinnetjes. We besluiten om met hen naar Lahaina te gaan. Een oud dorpje verderop op het eiland, wat vroeger de hoofdstad van Hawaii (of Maui) was. Carlijn en Marlies zijn daar gisteren al geweest, maar die gaan ook gezellig mee.
Rond tien uur staat iedereen voor onze hotelkamer om even naar de luxe te spieken, en dan gaan we in twee cabrio's op weg naar Lahaina. De weg loopt lang de kust (dat doen bijna alle wegen hier, behalve die naar het vliegveld, dwars het eiland over), dus het is een mooie tocht, langs het ene mooie strand na het ander. Iets minder mooi voor de kapsels van de dames, maar dat mag de pret niet drukken.

Als de schoudertjes een beetje zeer beginnen te doen van de zon, parkeren we de auto in Lahaina en duiken we het winkelstraatje in. Er worden wat souvernirtjes aangeschaft. Lau schept nog wat badzout in een potje (hadden we al in San Fransisco gezien, en nu toch maar gedaan), Mark en Carlijn bezoeken een reuze interessante Chinese Tempel, terwijl de rest buiten een beetje staat te cultuurbarbaren.
Onze maagjes beginnen een beetje te protesteren dus strijken we neer bij Kimo's. De dames worden heel even afgeleid door een smakelijke meneer in een handdoek, maar dan mogen we het terras aan zee betreden. En dan echt een terras AAN zee. Soms worden de gasten bij de reling nat van het opspattende water.
We bestellen lekker visgerechten en cocktails, stoppen de bloemetjes die op ons bord liggen in ons haar, maken hoedjes van parasolletjes en sluiten af met een enorme ijstaartpunt die we met zijn zessen maar moeilijk weg krijgen.
Na nog even een mooie zonnebril voor Carlijn te hebben gekocht, gaan we naar Hillo Hattie, een echte Hawaii-bloezenwinkel. Alles, maar dan ook alles is daar in Hawaii-print te vinden. We krijgen als we binnenkomen een schelpenketting omgehangen, dus we zijn gelijk in de sferen. Toch vinden de Hawaiibloesjes niet echt gretig aftrek. Wel vinden we de XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXL Hawaiibloes erg indrukwekkend. Toch krijgen we het voor elkaar om met wat nutteloze troep naar buiten te lopen. Het is allemaal zo vrolijk spul hier!
We springen weer in de Carbio's, deze keer gaan de dames in de Sebring en de mannen in de Mustang. Onderweg stoppen we nog bij een fruitstalletje voor wat minibanaantjes.
We kiezen er voor om nog een keertje naar het strand bij ons hotel te gaan, want Ralph heeft iets geks met zijn elleboog (hij wordt maar groter en groter) dus we vinden het wel lekker om dichtbij het hotel te zitten.
Als we in zee liggen te spartelen, komen Corry en Kathy ook nog aanlopen. Kath heeft een of ander surfboard met een kijkgat, maar echt lekker werkt dat niet.
Lekker relaxed klooien en kletsen we een beetje de middag door. Met Mark bouwen Ralph en Lau een nieuwe dijk, want het water komt weer hoog en andere mensen hebben onze dijk van gisteren in beslag genomen.
Omdat we Cath en Maarten vanavond moeten ophalen, gaan we bijtijds van het strand. Zodat er nog wat gedoucht en boodschappen gedaan kan worden. Wij gaan nog even naar de drugsstore om wat medische spulletjes voor Ralph's Elleboog from space te kopen. Daarna snel douchen en aankleden, want om half zeven worden we opgepikt om te eten!!
We eten bij de Vietnamees, een adresje uit de Lonely Planet. Het ligt niet echt voor de hand, en het ziet er nou ook niet mega-hawaiiaans uit, maar het is wel erg lekker! We moeten rijstenvellen vullen met munt, groenten en vlees of vis. En dan dippen in de saus. Mjaam. Jammer dat de kok met zijn vieze vingers met pleister het eerst even bij Mark komt voordoen.
Met de broek op de vreethaak snel naar het vliegveld (20 minuten rijden) om Cath en Maarten op te halen. Bij het vliegveld is het best druk met auto's, maar we zien in de verte de slaperige koppen van de laatste twee van de club, dus springen we uit de auto en is het een lekker hysterisch weerzien.
In het donker, met de kap eraf (nog steeds dik in de twintig graden!) cruisen we weer naar Kihei. Het is zo ontzettend vakantie! En dat met al je vrienden en naaste familie! We zijn wel even extra blij op dat moment. Terug in het appartement van de vriendjes en vriendinnetjes drinken we champagne om te vieren dat we compleet zijn, en hebben we het erg gezellig met wat biertjes en hapjes. Net zoals in Nederland eigenlijk.
Als Ralph en ik weggaan komen we de bewaking tegen, klachten van geluidsoverlast. Misschien zijn we iets te enthousiast geweest :)
We laten de taxi voor wat het is, en lopen naar het Maui Coast Hotel. Een kleine twintig minuten. Het is even lekker een momentje samen, want die hebben we nog niet veel gehad op Maui. En het is helemaal top om door de warme avond/nacht te lopen.
Omdat we helemaal niet meer zo goed tegen drankjes kunnen, bekijken we nog even wat we morgen moeten doen, en gaan we lekker snel slapen!!