zaterdag 30 april 2011

Dag 23: Maui - Ondertrouw & Onderzoek

's Ochtends gaan we op pad in onze cabrio, want we hebben een afspraak met Cynthia Wolfe, die onze trouwdocumenten in orde gaat maken. Een soort van ondertrouw... Als we wegrijden op parkeerplaats zien we Corry, gezellig met de andere hotelgasten buiten een sigaretje roken. We hebben ons voor de gelegenheid mooi aangekleed, dus het kwartje valt meteen. En er wordt goed met ons meegeleefd!

Het is meer een administratieve rompslomp, maar het is wel leuk om actief met het trouwen bezig te zijn. Cynthia zit gewoon in een piepklein kantoortje aan haar huis, er ligt een vrolijk Hawaiiaans kleedje op tafel. We moeten wat papieren invullen, krijgen instructie over hoe we na de bruiloft de papieren moeten opsturen en we moeten 65 dollar betalen. En dan is het klaar. Gelukkig hebben we niemand meegenomen, want er is niets romantisch aan.
Omdat we nu een beetje in de trouwsferen beginnen te raken, gaan we op zoek naar ons strandje,het strand waar we gaan trouwen. Maar we zijn de routebeschrijving vergeten, dus rijden we op goed geluk naar iets wat Makena heet (maar zo heten nogal veel dingen). We parkeren op een public parkinglot met restroom, en na een klein stukje lopen, komen we op een prachtig strand. Natuurlijk lopen we de zee even in, maar we zijn nog in onze ondetrouwpakjes, dus echt zwemmen kunnen we nog niet. Op blote voeten over straat lopen we met tegenzin weer terug naar de parkeerplaats. Eigenlijk maakt het niet uit op welk strand we trouwen, het is allemaal hartstikke mooi.
We brengen nog een bezoekje aan het restaurant waar we dinsdag willen eten, maar het is nog veel te vroeg voor een goede indruk, dus besluiten we om vanavond nog even terug te gaan. Nu willen we zonnen en zwemmen aan het strand!!
Bij het hotel staat beide families op het punt om weg te gaan, dus we hebben een soort ontvangst comité. En we moeten natuurlijk even op de foto, want we zijn in 'ondertrouw' gegaan.
Iedereen gaat lekker zijn eigen weg, en wij besluiten om een stukje van Kihei te verkennen.
We belanden in een overdekt marktje, met allerlei troepjes en kopen daar een mooie kerstzeester voor in de kerstboom. Je kunt nooit op tijd genoeg zijn :D
We vinden een leuk barretje voor de lunch, de Tiki Lounge, wat overdekt is met orchideeen. Uiteraard komen er tropische gerechten en tropische drankjes op tafel. Heel Hawaiiaans, alleen is de muziek enorm vals. Maar het is een koel plekje in de schaduw en dat hadden we even nodig!
Snel terug naar het hotel, want we gaan naar het strand! Na het voorproefje van vanochtend willen we niets liever dan in de zee spetteren. Op het strand waait het nogal, dus we worden lichtelijk gezandstraald, maar de zee is heerlijk en blauw. En sterk. Soms komt het water erg ver het strand op. Als rasechte Hollanders bouwen we dan ook een dijk om onze handdoeken droog te houden.
Na drie uur zonnen, klooien en zwemmen vinden we het wel even mooi, we hebben nogal last van de zandwind, dus verkassen we naar het zwembad,. Ook Rob en Annemieke hebben dat plan opgevat, en later sluiten ook Carlijn en Marlies zich aan bij het koele zwembad en de cocktails. Als zelfs Harry, Corry en Kathy weer naar hun vaste spot toekomen is het feest compleet en wordt het een weerzien voor iedereen.
Rond een uurtje of zes, pakken we een douche en gaan eten met Carlijn en Marlies bij het Mexicaanse cafe tussen onze 'huisjes' in. De burrito's die we daar krijgen zijn belachelijk groot, maar wel goed, dus we vragen op Ralph na allemaal een doggybag. Na het eten gaan Carlijn en Marlies, Mark en Harmke ophalen, en wij gaan naar 'ons' restaurant om te kijken hoe het er 's avonds uitziet. Mooi, dus we praten wat met de meneer die ons gaat bedienen. Lau hangt nog even de Bridezilla uit. Met een goed gevoel, en onze eisen op een rijtje kunnen we het maandag gaan kortsluiten met de general manager.
Stiekem komt er nog best wel wat kijken bij dat trouwpartijtje, dus op de hotelkamer regelen we nog wat andere kleine dingetjes. Al snel is het tijd om naar Kamaole Sands (het appartement van de vriendjes en vriendinnetjes) te gaan om Harm en Mark te verwelkomen. We komen precies tegelijk aanrijden, en moeten dan even goed knuffelen! Het blijft superleuk en bijzonder om elkaar zo tegen te komen op een eiland midden in de oceaan aan de andere kant van de wereld. Maar na een minuut is het eigenlijk alsof we gewoon een avondje zitten te bieren op een van clubhuizen.
Harmke en Mark zijn verbazingwekkend fris na hun verblijf in Houston (Geen aanrader trouwens: Warm, het lijkt op Almere en er zijn veel Cowboys met snorren) dus Mark gaat na elf uur nog met Carlijn en Marlies mee boodschappen doen. In de supermarkt komen ze er achter dat ze vanaf 10 voor elf geen drank meer mogen kopen. En nee is nee in Amerika, dus hoe vreemd de tijd ook is; Naar alcohol kunnen ze fluiten.
Wij zijn ondertussen lekker op de hotelkamer om met een drankje even uit te puffen van deze dag. Ook op Maui zijn we drukker dan gedacht. Maar na dinsdag gaan we eens even lekker een dagje echt chillen!